torsdag den 11. august 2011

1.g, hell yeah

Dette her bliver et længere indlæg om mine første dage på gymnasiet :-)

Dag. 1

Jamen i går klokken 8.50 ankom jeg ved busstoppestedet hvor den kære Fie stod så vi kunne følges. Nede på skolen stod de med skilte og jeg gik over til 1.a. Vi fik en fin badges med vores navn og stod ellers alle reserveret, fordi ingen kendte hinanden i vores klasse. Vi er 28 elever, vi var 29, men Julie skiftede linje i dag. Vi blev vist ind på til de klasselokaler vi skulle sove i, så vi kunne sætte vores ting. Efter det tog vi på stjerneløb. Vi skulle flere gange stå i en rundkreds og sige vores navn og på et tidspunkt tage et stykke slik og fortælle hvorfor vi netop havde taget det. Da vi var færdige med det fik vi taget et billede til vores studiekort, som jeg nok skal vise en dag, og så gik vi tilbage i klassen og snakkede lidt og blev delt ind i nogle grupper til noget samarbejdsøvelse.

Til samarbejdsøvelse var jeg sammen med to drenge og fire piger. Først fik vi et bundt sugerør, en pose og en meter tape og så skulle vi pakke et æg ind, så det kunne kastes ned af en trampe og lande på betongulv. Bagefter skulle vi ved hjælp af tre bræder, to kasser og os selv transportere os over et markeret græsareal på 1,5 gange 1,5 m. Vi fik alle syv over på fem minutter og var de første der gennemførte det. Bagefter skulle man sidde på hver sin sidde af en presening og så skulle det ene hold bygge en figur fra en tegning og bagefter sende brikkerne ind og forklare hvordan den skulle laves. Der klarede vi to på bedst tid og begge korrekte. Den sidste opgave var et edderkoppespind i menneskestørrelse hvor alle skulle igennem. De øverste huller var svære. De små var svære. Det var svært med nederdel?! Det var bare svært. Men vi klarede det! Dog filmede vores tutor os, fordi vi kom med nogle ret sindssyge idéer! :-D 

På et tidspunkt var vi ved et klaver og da der er to der kan spille, gjorde de det. Det lød super godt! Der kom flere til og andre spillede, en guitarist kom også. Og det var super hyggeligt!!

Bagefter det gik vi ind og snakkede lidt hist og her. Vi fik aftensmad klokken 18, og på det tidspunkt var alle ret sultne. Jeg har fået i hvert fald to rigtig gode veninder Sarah og Mie. Vi har i hvert fald haft en del grineflip allerede og går rundt sammen. De er søde! Alle de andre i 1.a er også rigtig søde, både drenge og piger. Vi er ret forskellige, men vi klinger godt sammen allerede. Vi spillede lidt ludo, snakkede med dem vi kendte fra andre klasser. Vi satte lidt musik på og lagde os til at sove klokken 23. 

Dag 2. 

I dag stod vi op klokken 6.33, jeg tog tøj på, vaskede mit ansigt og satte mit hår op og børstede tænder. Derefter pakkede jeg mine ting sammen og da klokken var kvart over syv begav vi piger os ned mod fodbadet til morgenmad. Vi spiste lidt og gik op og børstede tænder og flyttede ALLE vores ting over i vores "klasselokale". Så havde vi klassemiljøs introduktion. Bagefter var der introduktion til Lectio og til sidst lidt med studieretninger med en ret morsom lærer. Det var ikke ham som person der var morsom, men han havde en alt for kort bluse på, så maven og sparegrisen var synlig. Vi lavede en masse forumsspil om nogle forskellig meninger til ting på skolen. Bagefter lavede vi et lille rollespil. Og Alec, Philip, Mie og mit blev vist hurtigt kåret til det sjoveste! :-D Hold op hvor vi grinte! Men ellers har vi bare hygget. Til frokost satte vi tre borde sammen og dannede et langbord, så hele klassen kunne sidde sammen. Vi har haft to prøver, en dansk og en matematik, så lærerne kan se hvilket niveau vi ligger på. Da klokken blev 15:30, fik vi fri. Sabrinas bror kørte Sabrina og jeg hjem. Det var luksus i regnvejr. 
I morgen er der idrætsdag, alle skal danse zumba og bagefter skal jeg spille beachvolley og danse. I morgen aften er der hygge for 1.g'erne og vi skal opvise en sketch eller et eller andet og male et billede med en lyserød gris og et fjernsyn :-) Jeg glæder mig, da jeg synes vores idé er god! :-D Nu vil jeg pakke og se et afsnit af friends. I morgen skal jeg have styr på en hel del flere ting. Godnat! Jeg er fyldt til randen med nye indtryk og godt humør! Det skal nok blive godt! 

1 kommentar:

Simone sagde ...

Rigtig fin blog du har .
er nu fast læser :)

http://missimone.blogspot.com/