søndag den 6. februar 2011

bøger.

Jeg har for nylig læst to bøger: en i skolen, men den blev jeg færdig med, da jeg var syg, så jeg gik i gang med en anden. 
Den første hedder "En - to - tre - NU!" og handler om en 17-årig fyr ved navn Jeppe Jessen, som spiller basketball på højt niveau, han er lige startet i 1.g på gymnasiet og ser en pige. Han inviterer pigen ud, som i øvrigt hedder Cecilie. De bliver kærester, og efter et stykke tid smider hun bomben - Cecilie har kræft. Man følger så deres liv sammen, og hvordan hun har det godt den ene dag, og så bliver syg igen. Vi følger hans basketball spil og deres spontane idéer, Cecilie er nemlig en spontan person med spontane idéer, og hun agter at følge dem! Men slutningen er ret sørgelig - Cecilie dør! Jeg indrømmer, at jeg kneb en tåre :(


Den anden bog jeg ar læst er "Nattens hus - Udvalgt" det er nummer 2 bog i serien. Det handler om en vampyrpige, eller hun er ikke helt vampyr endnu, hun er yngling, men er i gang med Forvandlingen, hun hedder Zoey, og er særlig udvalgt af deres Gudinde, Nyx. Hun har affinitet for alle elementerne, hvilket vil sige, at hun kan fremkalde både Luft, Vand, Ild, Jord og Ånden. Hun har tre kærester, en vampyrlærer, en vampyryngling, som senere bliver vampyr og en menneske kæreste. Zoeys bedste veninde Mary Ann dødede i den første bog, men er ikke helt død, hun er nemlig det dårligste fra begge verdener. Hun har røde øjne, drikker blod (og kan ikke "leve" uden) hun lugter og er bleg, men Zoey tror på det bedste i hende. Udover der har hun en gruppe venner hun ikke får fortalt alt, så de vender sig mod hende. 
Jeg vil gerne anbefale den, fordi da jeg først gik i gang med den, kunne jeg ikke slippe den igen, det sammen skete med nr. 1 bog. Da jeg havde læst nummer et, tog jeg på biblioteket for at låne den næste, men bogen var helt ny og der var ikke en toer endnu, øv bøv! Nu er der vist seks, og jeg har lige lånt nummer tre på biblioteket. 

Jeg har også købt fire nye bøger: "Mig og mit klædeskab" - "Lykke May - Mine 9 liv" - "A piece of cake" - "moderne husførelse".. Jeg er ikke gået i gang med nogle af dem endnu, men agter at gøre det, når jeg får mere tid! "A piece of cake" er en kagebagebog, som jeg kiggede på i Bog&Idé til 299,-, tror jeg. Fandt jeg i Netto til 40 ,-, så jeg slog til!

Ingen kommentarer: