onsdag den 4. august 2010

at elske dans!

Jeg elsker virkelig at danse, og nu skal i få en kort historie om mit danseliv.




I min fritid går jeg til dans. Når jeg starter op igen, til en ny sæson, sidst i august, skal jeg danse 90 minutter hver mandag. Det dans jeg danser hedder Standart og Latin, det er pardans.

Da jeg gik i børnehave startede jeg første gang til dans med en af mine venner. Vi var der 3 gange, og det blev ikke til mere. Så begyndte jeg med en veninde, Viktoria, og vi dansede sammen to år, men så gad hun ikke mere. Så fik jeg Lukas, som "hjalp" mig, det vil sige at han allerede har en anden partner på et andet hold. Vi dansede også to år og så fik jeg Sasha, vi dansede sammen to år, og så stoppede hun. På det tidspunkt havde jeg danset seks år, så jeg valgte at holde en pause, for at prøve noget andet. Det andet blev Funk, også en slags dans. Det dansede jeg i et år, og så gik jeg tilbage til det andet. Nu har jeg danset i 3 år igen, med Lukas, som dansepartner, og jeg er rigtig glad for det. Lukas stoppede sidste år med sin anden partner, så nu bliver jeg hans partner.
Når denne sæson slutter har jeg danset i 10 år, men nøj, hvor jeg glæder mig til at komme i gang igen. Det er mit fristed. Når jeg danser, så er der intet der rør mig.

Ingen kommentarer: