onsdag den 9. februar 2011

kage.

Okay, nu har jeg bagt! Og denne gang har jeg ikke bagt muffins, jeg har bagt en banankage med chokoladestykker! Jeg har ikke noget billede endnu, men det får jeg :)
Og jeg har brugt denne opskrift, jeg har bage fordoblet den:
  • 3 æg
  • 170 g sukker (ca. 2 dl)
  • 2 tsk vaniljesukker
  • 125 g hvedemel (ca. 2 dl)
  • 1 tsk bagepulver
  • 100 g smeltet, afkølet smør
  • 1 moset banan (ca. 1½ dl)

    Pisk æg, sukker og vaniljesukker til en luftig æggesnaps. Bland mel og bagepulver sammen og vend det forsigtigt i dejen, skiftevis med smørret. Vend den mosede banan i. Hæld dejen i en smurt franskbrødsform (ca. 1 liter) og bag kagen nederst i ovnen. Vend den ud på en bagerist og lad den afkøle. Fordel overtrækschokoladen på kagen. Bag den nederst i ovnen ved 175 grader i ca. 55 minutter.
Jeg har opskriften herfra (LINK!)

1 kommentar:

Millarikke. sagde ...

I know, men det er fikset nu. Jeg var nemlig i gang med at rette det, for det passede ikke, som jeg først havde lavet det. Det var lidt noget lort :D
Men ja, bogen er pisse god!
Tak - og i lige måde smukke - vi ses forhåbentlig i morgen! :*