søndag den 1. januar 2012

en negativ drejning

Min nytårsaften tog en dårlig drejning i går, da jeg kort tid inden jeg skulle af sted, så en status opdatering på facebook, hvor en veninde skrev "Hvil i fred, Signe". Hun hedder i virkeligheden ikke Signe, men det kalder vi hende nu, så vi ikke træder på nogles tæer. Vi kender den samme Signe, så jeg løb ind til min mor og sagde, at Signe var gået bort, hun sagde, at det ikke kunne passe og jeg spurgte vedkommende og søgte på Signes profil på facebook, væk. Min veninde sendte mig et link til en artikel og tårerne pressede på, ligesom de gør nu. Artiklen omhandler en ung kvinde der blev kørt ihjel af en fartbølle. Hun var ude på sin sædvanlige avisrute på knallert og skulle krydse vejen over til en anden der skulle have avis. Og en eller anden kraftidiot kører med mindst 158 km/t ind i hende, på en vej hvor man må køre 80 km/t, så hun bliver slynget 62 m væk. Hun blev kørt med politieskorte til rigshospitalet, da hendes tilstand var for dårlig til, at de turde tage hende med i helikopteren. Senere på eftermiddagen blev hun erklæret død.
Signe var en god veninde og det er stadig ikke gået op for mig, det er surrealistisk og helt og aldeles uretfærdigt. Signe og jeg var de eneste to piger, foruden nogle i tyverne, i vores campingklub, så der hyggede vi os.
Dette er et meget personligt indlæg, og mine tanker går ud til hendes familie, hendes kæreste og alle os der holdt af hende, for hun var et af de gladeste og mest positive mennesker man kunne møde.
Hvil i fred! Du vil aldrig blive glemt! <3 <3

Ingen kommentarer: