lørdag den 28. august 2010

Studietur til Tjekkiet.

Sådan, nu skal I bare høre, nu har jeg endelig tid til at fortælle om vores studietur til Tjekkiet :-)

Altså i morgen, søndag, klokken 19.45, skal vi møde på skolens parkeringsplads, derefter kører vi til færgen, Gedser - Rostock, som vi skal sejle med i cirka to timer.. Bagefter kører vi ned igennem Tyskland, og vi har fået at vide at vi holder pauser hver anden time - wuhu! I bussen skal jeg det meste af tiden siden ved siden af Camilla, nu må vi se om vi bytter pladser undervejs, men det finder vi jo nok ud af! Jeg tager min hovedpude med + et tæppe, som Camilla og jeg vil dele! På mandag, stopper vi ved et hotel og får stor morgenmadsbuffet, og så tager vi videre til Theresienstadt, som er en koncentrationslejr i Tjekkiet, det bliver spændende men uhyggelig.. Hov, hvem skal vi have med? Jo, vi skal have vores klasselærer, som er historielærer og en gammel lidt kedelig mand, og så vores alt for seje biologilærer! Og så videre med planen.. Efter Theresienstadt, kører vi til det første hotel, Brada, som er et sportshotel, hvor vi skal have to overnatninger - på sportshotellet skal vi bl.a. rappelling, klatring, o-løb, rafting og trekking.. Pigerne skal fordeles på 3 gange 4-sengsværelser, og drenge på et 8-sengsværelse og et 4-sengsværelse.. Jeg skal sove sammen med Katrine, Sofie og Sofie - wuhuuu! :D Bagefter tager vi videre til Prag, hvor vi har omkring 2 dage, med en overnatning. Jeg ved ikke hvad hotellet hedder, men pigerne skal sove på 4 3-sengsværelser og drengende på 2 6-sengsværelser.. Hvor vi skal på Det gule Marked, og andre ting.. Fredag aften klokken 20, kører vi hjemad igen, og så er vi igen på skolens parkeringspladsen klokken 10, næste lørdag.. Jeg skal arbejde efterfølgende søndag, men jeg prøver at få en til at tage min vagt, fordi jeg tror jeg er smadret efter sådan en uge..

Som sagt, blogger jeg overhovedet ikke i den uge, fordi jeg ikke har internetmuligheder eller noget som helst, men jeg blogger lige indtil jeg tager af sted i morgen..

Nu vil jeg pakke lidt mere og få mig lidt mad, og så vil jeg smutte i seng, jeg var jo oppe klokken kvart i fem og på arbejde til klokken elleve, og i morgen skal jeg bruge dagen på Andreas, og så skal jeg bage muffins til busturen :D

Måske skulle jeg vise jer lidt billeder, og fortælle hvad det var jeg købte, jeg overvejer også stærkt at starte på "New in" eller nyt i garderoben, måske bare nyt på værelset, jeg tænker lidt mere over det :-)

7 kommentarer:

Millarikke. sagde ...

Uhh, det bliver bare SÅ godt! Jeg glæder mig helt vildt, sådan rigtigrigtigrigtig meget :D Det bliver for fedt at være sammen med alle røvhullerne i en hel uge i træk!

Katrine Anna sagde ...

Ja! Jeg glæder mig også bare! Har du fået pakket færdigt? For jeg er sikker på, at jeg har glemt et eller andet!

Miss Jeanett sagde ...

Rigtig god tur - det skal nok blive godt!! Har ikke selv været der endnu, men vil gerne en dag.

/Jeanett
http://jeanettd.blogspot.com

Katrine Anna sagde ...

Tusind tak Jeanett! :-)

Rikke sagde ...

Rigtig god tur! :D

Line sagde ...

Ahh, det kommer lidt sent, men god tur alligevel!

Tak for bogtippet, jeg vil se, om jeg kan spotte den på biblioteket næste gang, jeg er der! :D

Og forresten, det er en rigtig fin blog, du har!

Katrine Anna sagde ...

Rikke: Tak Rikke! Det var det skam også!
Line: Tusind tak! Bedre sent end aldrig ;-) Den kan stærkt anbefales! Og mange tak! :)